Godło Rzeczypospolitej Polskiej    Herb Miasta Gliwice    Logo II Liceum w Gliwicach

Wycieczka do Włoch

W dniach 18.09 - 25.09 uczniowie naszej szkoły udali się na wycieczkę do Włoch. Po przyjeździe odwiedziliśmy Sienę, piękne miasto w Toskanii, gdzie podczas zwiedzania dowiedzieliśmy się o podziale miasta na contrady oraz corocznych  gonitwach konnych Palio. Następnego dnia po stromych serpentynach wjechaliśmy na Monte Cassino. Najpierw zwiedziliśmy opactwo benedyktyńskie, a później muzeum oraz Polski Cmentarz Wojenny. Tutaj poznaliśmy historię Armii gen. Andersa, a szczególnie 2 Korpusu, który uczestniczył w zwycięskiej bitwie o przełamanie linii Gustawa na Monte Cassino. Po południu przybyliśmy do Neapolu. To miasto zrobiło na nas bardzo duże wrażenie, szczególnie chaos panujący na ulicach; tam też zjedliśmy tradycyjną pizzę neapolitańską.

Kolejne dwa dni spędziliśmy nad Morzem Tyrreńskim. W czwartek udaliśmy się statkiem na Capri. Jest to jedna z najpiękniejszych włoskich wysp; słynie z oszałamiających widoków, błękitnego morza i stromych skał, niemal pionowo wyrastających z wody. Po zwiedzeniu Ogrodów Augusta i przechadzce po wyspie opłynęliśmy wyspę dookoła, podziwiając jej klify i groty oraz przepłynęliśmy pod słynnymi Faraglioni, położonymi kilka metrów od południowo-wschodnich brzegów Capri. Kolejny dzień spędziliśmy odpoczywając na plaży w Nerrano. W sobotę załamała się pogoda, ale mimo to udało nam się zwiedzić Pompeje. Niemal dwa tysiące lat temu Pompeje były miastem rzymskim u szczytu świetności, gdzie kwitło bardzo bujne życie kulturalne i towarzyskie. Paradoks historii sprawił, że pobliska góra - Wezuwiusz, która wiekami dawała mieszkańcom Pompejów życiodajne plony, przyniosła im nagle i niespodziewanie straszliwą śmierć, grzebiąc budynki i zachowując je dla przyszłych pokoleń. Ostatni dzień wycieczki spędziliśmy bardzo intensywnie zwiedzając Rzym. Zobaczyliśmy wszystkie najważniejsze miejsca: Koloseum, Fontannę di Trevi, Forum Romanum, Panteon, Kapitol, Schody Hiszpańskie, oraz Bazylikę św Piotra. Pełni wrażeń oraz ochoty na kolejne wycieczki wróciliśmy do domu.

Bardzo dziękujemy panu Arturowi Miratyńskiemu za zorganizowanie wycieczki oraz opiekunom, pani Barbarze Ciomek –Paciulon, pani Joannie Zadeberny, pani Gabrieli Szocik za zaangażowanie i opiekę.

Szkolny Klub Wolontariatu II LO w Gliwicach

Klub ekologiczny II LO - logo

Sport w II LO w Gliwicach - logo

II LO za granicą

Olimpijczycy II LO w Gliwicach

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.