Godło Rzeczypospolitej Polskiej    Herb Miasta Gliwice    Logo II Liceum w Gliwicach

prawa konsumenta - grafika

Co jest podstawą do złożenia reklamacji? Czym różni się roszczenie reklamacyjne od rękojmi?   

Na te i wiele innych pytań, które stawia przed nami życie odpowiedziała Pani Anna Nidzińska - Miejski Rzecznik Konsumentów. Spotkanie, które odbyło się w naszej szkole 27 listopada, zostało zorganizowane przede wszystkim w trosce o to, byśmy stali się świadomymi swoich praw konsumentami; przyczyniło się także do pogłębienia wiedzy z zakresu przedsiębiorczości.

Musimy mieć świadomość, że zasadna reklamacja towaru to nie tylko ochrona konsumenta, ale również droga do poprawy jakości towarów, które znajdują się na rynku. To przecież właśnie postawa wymagającego dobrej jakości klienta wpływa na politykę producenta i sprzedawcy, ostatecznie chroni nasze interesy jeszcze przed dokonaniem zakupów. Tylko jak poradzić sobie w gąszczu zawiłych przepisów i terminów? W tym właśnie może nam pomóc Miejski Rzecznik Konsumentów. Nikt inny nie jest w stanie lepiej zapoznać nas z zasadami dochodzenia swoich praw w sytuacji, gdy zakupiony towar nie jest zgodny z umową, czy  wadliwy w momencie zakupu lub zepsuł się w trakcie gwarancji. Każda z wymienionych wcześniej sytuacji podlega innej drodze formalnej realizującej nasze roszczenia. Co jest podstawą do złożenia reklamacji? Jak zachować się, gdy składamy reklamację? Jak dokumentować wadę, żeby mieć pewność pozytywnego rozpatrzenia naszej sprawy? W czym może nam pomóc Miejski Rzecznik Konsumentów, gdy nasze roszczenie nie jest uznane przez stronę, z którą zawarliśmy umowę kupna lub usługi? W trakcie naszego spotkania uzyskaliśmy wyczerpujące odpowiedzi na wymienione wyżej pytania.

 Każdego dnia dokonujemy drobnych i większych zakupów, trafionych i nietrafionych, nabywamy sprzęty, ubrania, usługi  dobrej i gorszej jakości, dlatego warto znać swoje prawa i  widzieć, gdzie w razie potrzeby szukać profesjonalnej porady.

Wszyscy zainteresowani tematem mogą pogłębić swoją wiedzę dotyczącą praw konsumenta, korzystając z zamieszczonych poniżej linków, przekazanych przez Panią Rzecznik.

https://konsument.edu.pl/login

 https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/

 https://rf.gov.pl/edukacja/scenariusze-zajec/

 https://www.propublika.pl/masz-prawo-przewodnik-po-prawie-dla-mlodziezy

 https://www.wydaj-wyrok.pl/

 

Szkolny Klub Wolontariatu II LO w Gliwicach - logo

Klub ekologiczny II LO - logo

Sport w II LO w Gliwicach - logo

Logo Koła Retorycznego

II LO za granicą

Logo Szkolnego klubu krajoznawczo-rowerowego

Olimpijczycy II LO w Gliwicach

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.