Godło Rzeczypospolitej Polskiej    Herb Miasta Gliwice    Logo II Liceum w Gliwicach

II LO nad pięknym, modrym Dunajem...

W zimowy, grudniowy poranek (15.12)  uczniowie klasy I C i F wraz z opiekunami: p. Joanną Kuczmą, p. Ewą Konieczną, p.  Jarosławem Kuczmą, p. Barbarą Żelichowską - autokarem udały się  na wycieczkę do Wiednia.

Po przyjeździe ruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Pierwszym miejscem na naszej mapie była katedra św. Szczepana, następnym Kolumna Morowa - znajdująca się na placu Grabel. Upamiętnia ona epidemię dżumy, która szalała w Wiedniu w 1679 roku. W drodze do kolejnego punktu naszej wycieczki mijaliśmy Bibliotekę Narodową. Naszym celem było Muzeum Sisi, które zostało poświęcone najsłynniejszej i najdłużej panującej cesarzowej Austrii. Spacerując po ulicach miasta widzieliśmy również parlament wiedeński, a także kontrowersyjny balkon, z którego ogłoszono II wojną światową. Kolejnym naszym przystankiem był jarmark świąteczny znajdujący się przed Muzeum historii Naturalnej, gdzie zjedliśmy obiad. Następnie zwiedziliśmy muzeum. Ostatnim punktem naszej podróży był jarmark na placu przed Ratuszem. Miejsce to było pięknie oświetlone i udekorowane na nadchodzące święta, na stoiskach oferowane były prezenty świąteczne, ozdoby choinkowe, rękodzieła, słodkie pyszności oraz rozgrzewające napoje.

Po całym dniu byliśmy zmęczeni, ale zadowoleni ze zwiedzania.  Odpoczywaliśmy w autokarze, a do Gliwic  wróciliśmy późną nocą, gdzie czekali na nas rodzice.

Szkolny Klub Wolontariatu II LO w Gliwicach

Klub ekologiczny II LO - logo

Sport w II LO w Gliwicach - logo

II LO za granicą

Olimpijczycy II LO w Gliwicach

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.