W piątek 7.10.2022 r. na długiej (10.35-10.55) i w razie potrzeby również kolejnej przerwie (11.40-11.50) w auli odbędzie się kiermasz książek, podczas którego będzie można zakupić lub sprzedać podręczniki.
Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy!
Samorząd Uczniowski
Jola Posacka
Dziesięć lat temu, zupełnie niewinnie się zaczęło, a potem powoli, niezauważalnie, stało częścią naszej szkolnej tradycji.
Kto ma więcej czasu i cierpliwości może zerknąć wstecz, na starsze strony, i przekonać się, że nie zmyślam. Szkołę tworzą bowiem nie tylko nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Tworzą ją również ci, którzy kiedyś byli uczniami tej szkoły, którzy się tu kształtowali, dorastali, którzy są naszą dumą - absolwenci.
W tym roku z uczniami klas trzecich spotkał się nasz uczeń - Tomasz Miciak, student drugiego roku Kolegium Wojskowo-Lekarskiego na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Tomek podzielił się z uczniami wiedzą na temat układu krwionośnego, zdobytą na zajęciach z anatomii człowieka. Do uważnego słuchania zachęcił, zapowiadając test sprawdzający, za który cztery najlepiej odpowiadające na pytania osoby miały obiecaną ocenę bardzo dobrą z biologii.
Wykład jest sposobem na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, ale również możliwością nawiązywania relacji z tymi, którzy na szkołę patrzą z innej perspektywy, widzą wymierne korzyści z uczenia się, poszerzania horyzontów, pielęgnowania pasji. A to przecież jest najważniejsze dla nas, szkolnej społeczności.
Klub ekologiczny - cytat tygodniaKamila Wójcik, Paulina Kura
“Chcąc nie chcąc, my, ludzie, jesteśmy powiązani ze sobą oraz ze wszystkimi roślinami i zwierzętami na całym świecie. Nasze życia łączą się ze sobą. (…) Rośliny, zwierzęta, mikroby bardzo długo pracowały wspólnie. (…) Skłonność do współdziałania wykształciła się w procesie ewolucji. Organizmy, które nie współdziałały z innymi, umierały. Współdziałanie to nasza natura. Klucz do przeżycia." ~Carl Sagan, amerykański astronom i popularyzator nauki
Londyn wrześniowyBartosz Koprowicz IIA
Pierwszego dnia wycieczki przylecieliśmy na lotnisko w Luton. Po przedostaniu się do Londynu, ruszyliśmy zwiedzać jedne z najważniejszych muzeów w Anglii. Zobaczyliśmy Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Techniki oraz Muzeum Wiktorii i Alberta. Następnie, wracając już do hotelu, mogliśmy ujrzeć miejsce, z którego Harry Potter przedostawał się do świata magii - peron 9¾. Drugi dzień rozpoczął się przepysznym, angielskim śniadaniem, a więc na talerzu znalazły się: jajka, bekon, fasolka i coś, co przypominało nasze placki ziemniaczane. Następnie udaliśmy się pod Pałac Buckingham, przespacerowaliśmy się po Królewskich Ogrodach i odwiedziliśmy dzielnicę bankową. Po drodze zjedliśmy obiadokolację w China Town. Dzień zakończyliśmy, targując się w Camden Town. Trzeciego dnia udaliśmy się na długi spacer wzdłuż Tamizy, zakończony rejsem po tej rzece. Mieliśmy okazję przejść się po Moście Milenijnym i Tower Bridge. Zobaczyliśmy też „The Globe", słynny teatr, i Tower of London – twierdzę, która do XVI wieku była zamieszkiwana przez władców Anglii. Po zobaczeniu Tamizy i spacerze nabrzeżem udaliśmy się do brytyjskiego pubu, gdzie mogliśmy skosztować typowo angielskiej kuchni, czyli „fish and chips”. Ostatniego dnia opuściliśmy nasz hotel, który znajdował się w Feltham, i wyruszyliśmy - bardzo powoli - w drogę powrotną do domu. Odwiedziliśmy wtedy Królewskie Obserwatorium w Greenwich. Mieliśmy też okazję stanąć na dwóch półkulach jednocześnie nad południkiem zerowym. Ostatnim muzeum, które odwiedziliśmy na tej wycieczce, było Narodowe Muzeum Morskie. Po zwiedzaniu udaliśmy się na tradycyjny angielski placek. Następnie, ze smutkiem, wsiedliśmy do metra, kierując się w stronę lotniska. Do Katowic wróciliśmy nad ranem w środę, 15 października. Tam zakończyła się ta wspaniała wyspiarska przygoda. Uniwersytet LicealistyDziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu w Bytomiu serdecznie zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych, zainteresowanych tematyką zdrowia, zdrowego stylu życia, zdrowego żywienia, do uczestnictwa w bezpłatnych zajęciach Uniwersytetu Licealisty działającego przy Wydziale Nauk o Zdrowiu w Bytomiu. W zajęciach mogą uczestniczyć uczniowie, którzy ukończyli co najmniej klasę pierwszą szkoły ponadpodstawowej spełniający następujące kryteria:
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowanych pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Nauk o Zdrowiu w Bytomiu. Uczestnictwo w zajęciach i zdanie egzaminu końcowego, organizowanego w formie Konkursu Ogólnopolskiego, jest dla słuchaczy szansą na zdobycie dodatkowej liczby punktów uwzględnianych w postępowaniu rekrutacyjnym na studia w Wydziale Nauk o Zdrowiu w Bytomiu, Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Zapisy za pomocą formularza elektronicznego odbędą się w dniach 12 września do 16 października br. Szczegółowe informacje dotyczące warunków przyjęcia, organizacji zajęć oraz formularz rekrutacyjny są dostępne na stronie: http://studiapodyplomowe.sum.edu.pl/uniwersytet-licealisty-bytom/ Logowanie do dziennika elektronicznego dla rodziców
Otrzymałeś dostęp do dziennika elektronicznego Uczniowie Optivum NET+ (UONET+). Adres strony internetowej e-dziennika to: Wyprawka szkolna 2022Informacja dotycząca Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2020-2022 realizowanego w 2022 rokuTermin składania w 2022 r. przez rodziców/pełnoletnich uczniów do Dyrektora szkoły wniosków w ramach Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w latach 2020-2022, został wyznaczony do dnia 14 października 2022 r. Do kogo kierowana jest pomoc?W roku szkolnym 2022/2023 pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego i do kształcenia w zawodach, materiałów edukacyjnych do kształcenia ogólnego i do kształcenia zawodowego oraz materiałów ćwiczeniowych jest udzielana uczniom: 1) słabowidzącym, 2) niesłyszącym, 3) słabosłyszącym, 4) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 7) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy są to niepełnosprawności spośród niepełnosprawności, o których mowa odpowiednio w pkt 1–6, 8) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy są to niepełnosprawności spośród niepełnosprawności, o których mowa odpowiednio w pkt 1–6 i 8 – posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910), albo orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 312 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60, 949 i 2203, z 2018 r. poz. 2245 oraz z 2019 r. poz. 1287). Jaką pomoc można otrzymać w ramach programu? W roku szkolnym 2022/2023 pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, materiałów edukacyjnych do kształcenia ogólnego oraz materiałów ćwiczeniowych jest udzielana: a) uczniom, o których mowa powyżej pkt 1–7, uczęszczającym w tym roku szkolnym do: branżowej szkoły I stopnia, branżowej szkoły II stopnia, klas I–III czteroletniego liceum ogólnokształcącego, klasy III dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego prowadzonej w czteroletnim liceum ogólnokształcącym, klas I–III pięcioletniego technikum, klas III i IV dotychczasowego czteroletniego technikum prowadzonych w pięcioletnim technikum, klas III–VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klas VI–IX ogólnokształcącej szkoły baletowej, klas I–III liceum sztuk plastycznych, klas III i IV dotychczasowego liceum plastycznego prowadzonych w liceum sztuk plastycznych, klasy VI dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych lub klasy VI dotychczasowej ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych prowadzonej w liceum sztuk plastycznych; Ile wynosi dofinansowanie? Dofinansowanie zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych dla jednego ucznia będzie wynosić: dla uczniów słabowidzących, niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy są to niepełnosprawności spośród niepełnosprawności, o których mowa wyżej, uczęszczających w roku szkolnym 2022/2023 do: klas czteroletniego liceum ogólnokształcącego - do kwoty 445 zł Jak ubiegać się o pomoc ? Aby otrzymać pomoc na zakup podręczników do kształcenia ogólnego i do kształcenia w zawodach, materiałów edukacyjnych do kształcenia ogólnego i do kształcenia zawodowego oraz materiałów ćwiczeniowych należy:
|
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...